Doorgaan naar hoofdcontent

Our visit to Paris

Vorige week vertrokken mijn man en ik voor een 5-daags bezoekje naar Parijs. Twee jaar geleden waren we daar met ons gezin en nu met ons tweetjes op pad. We zijn bewust op zoek gegaan naar die plekjes waar je helemaal de Parijse sfeer kunt ervaren, maar waar je normaal gesproken niet zo snel naar toe gaat. Graag wil ik een aantal plekjes laten zien waar wij echt van genoten hebben.

Last week my husband and I visited Paris for 5 days. 
After a visit two years ago with our children and their partners we now went for a visit just with the two of us. We searched for those places where you can experience the parisian atmosphere but not the places tourists usually go.
I would like to show you some places in Paris which we really enjoyed visiting.


Een ontzettend mooi stukje Parijs is de Place des Vosges, een van de oudste en architectonisch meest harmonieuze pleinen van Parijs. In de arcadegangen is het werk te bewonderen van verschillende kunstenaars. Eén van hen is Fanny Boton. Zij gebruikt o.a. oud (muziek)papier voor haar kunstwerken. Ik vond een heel mooi magneetje (ik verzamel magneetjes) als voorbeeld van haar werk. Een techniek die ik ook wil toepassen in mijn kaarten en album.

Wil je meer werk van haar bewonderen? Ga naar www.fanny-boton.odexpo.com 

A beautiful part of Paris is the Place des Vosges, one of the oldest and most architecturally harmonious squares of Paris. In the arcade corridors you can admire the work of several artists. One of them is Fanny Boton. She uses old (music)paper for here work. I found a beautiful magnet (I collect magnets :) as an example of her work. I am going to try to do something like that on a card or mini album. 


Place des Vosges

Het magneetje dat ik kocht
Muzikanten in de arcadegangen
Musicians in the arcade corridors

Vlakbij de  Pace des Vosges ontdekten we Village Saint-Paul, een aantal winkels met elkaar verbonden door schitterende binnenplaatsen. Hier vond ik een aantal oude boeken die ik wil gaan gebruiken voor een vintage mini-album volgens voorbeeld van Fanny Boton.

Nearby the Place des Vosges we discovered Village Saint-Paul, a number of shops connected by beautiful courtyards. Here I purchased a couple of very old books that I want to use for a vintage mini-album using the technique of Fanny Boton.




Village Saint-Paul

De boeken die ik kocht, uit de jaren veertig.
The books I bought, there are from the fourties.

In de buurt van ons hotel in Bastille vonden we de Viaduc des Arts. Bovenop het viaduct is een prachtig met groen voorzien wandelpad, terwijl in de baksteenbogen van het viaduct zo'n zestig ateliertjes en restaurantjes te vinden zijn. We hebben een stukje van het wandelpad bovenop het viaduct gelopen en vervolgens hebben we in een heel artistiek cafeetje een biertje gedronken.

Nearby our hotel in Bastille we found the Viaduc des Arts. The top of the viaduct is a foothpad with beautiful plants and trees, while beneath in the brick arches you find about sixty ateliers and restaurants. We walked a little part of the foothpad on top of the viaduct and after that we drank a beer in a very artistic cafe.

Kijk zelf op:  http://www.leviaducdesarts.com


Bovenop het Viadus des Arts, midden in de stad!
On top of the Viaduc des Arts, in the middle of Paris!

Some of the ateliers


Eén van de cafe's tussen de ateliers, alles gemaakt van palletten met kussens.
One of the cafes between the ateliers, everything made of pallets with cushions

Op de derde dag van ons bezoek werd het zo warm, dat we verkoeling zochten in het park Jardin du Luxembourg waar ook het Palais du Luxembourg (zetel van de Franse senaat) is gelegen. In dit park staan stoelen gereed voor de bezoekers en bij de vijver mogen kinderen modelbootjes laten varen. We hebben hier een heerlijke middag doorgebracht.

On the third day of our visit it was so hot that we decided to go to the park Jardin du Luxembourg. This is also the location of the Palais du Luxembourg (seat of the French Senate). In this park you find chairs ready for visitors and at the nearby pond the children were allowed to play with model boats. We spent a wonderful afternoon here!


Jardin du Luxembourg
Children and parents playing with the boats

Ons hotel ligt op wandelafstand van de Seine en tijdens een avondwandeling zagen we in een parkje aan de Seine mensen van allerlei leeftijden gezellig bij elkaar in het park zitten.
Een aantal mensen deden Latijnse dansen. Iedereen nam eten en drinken mee. Super gezellig. Wij hebben hier ook een heerlijke avond doorgebracht.

Our hotel is situated within walking distance from the Seine and during an evening walk we saw people of all ages in a parc at the Seine joining together. Eating, drinking and doing Latin dancing. We spent a very nice evening here.





Iets verderop troffen we de Jardin des Plantes met daarachter een pittoresk winkelstraatje, Rue Mouffetard. Daar ontdekte ik een winkeltje met kleding waar mijn jongste dochter waarschijnlijk heel graag even had willen rondsnuffelen. Prachtige jurken met accessoires.

A little further lies the Jardin des Plantes with a picturesque shopping street, Rue Mouffetard, behind it. I discovered a little boutique where my youngest daughter would have loved to look around. Beautiful dresses and accessories.

Wil je meer creaties bekijken, ga dan naar: www.voboutik.com 



Als je Parijs bezoekt, moet je natuurlijk een crepe proberen. Wij hebben er allebei één geprobeerd. De mijne was met de bloem van Nutella, die van mijn man het gezicht gemaakt met confiture jam.

When visiting Paris you really should try a crepe. My husband and I both tried one, mine was the one with the Nutella flower and my husband had one with a face made of jam.




Tot slot de plek van Parijs waar iedereen natuurlijk wel naar toe gaat en wij ook, de Eifeltoren. Het is en blijft een imposant bouwwerk van staal. Helemaal verlicht in de avonduren, het mooiste moment om te bezichtigen.

Finally the site in Paris everybody, including us, visits: the Eifeltower. 
It remains an imposing structure of steal. All lit up in the evening, the most beautiful moment to visit.







Dit waren zomaar wat momenten van ons bezoekje aan Parijs. Uiteraard zijn er nog veel meer dingen te zien en te beleven. Een goede reden om nog eens terug te gaan.
Ik wens jullie een hele fijne vakantie!

These were just some moments of our visit to Paris. There are lots of things that we haven't seen or done yet. A good reason to go back again.
I wish you all a very nice holiday!

Au revoir!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Gehaakte omslagdoek/stola

Bezig zijn met een haakwerkje is voor mij pure ontspanning. Ik kan er uren mee bezig zijn. Opgekruld in een lekkere stoel of met dit mooie weer lekker buiten in de tuin....heerlijk. En om de uitdaging erin te houden, probeer ik iedere keer een nieuw patroontje of een nieuwe steek uit. Dit keer heb ik een omslagdoek gehaakt in de z.g. ananassteek. Het was even goed opletten in het begin maar na een paar keer het patroon helemaal gehaakt te hebben, ging het eigenlijk vanzelf. Dit is het resultaat! Het was even improviseren om een goede achtergrond voor de foto te creëren, maar zo is de omslagdoek goed te zien. Het oorspronkelijke patroon was met franjes eraan, maar dat is persoonlijk niet zo mijn ding. De omslagdoek is gehaakt inclusief een randje en dit heb ik zo gelaten. En dit is de steek uitvergroot. Wil je ook dit patroontje eens proberen? Dit is de link naar de tutorial die ik gevolgd heb. Een hele duidelijke uitleg waarbij je de eerste toeren kun

Altered can: deskorganizer

Met een aantal blikjes in verschillende maten kun je een hele leuke deskorganizer maken. With several cans in different sizes you can create a very cute deskorganizer. De blikjes zijn eerst door mij geverfd met gesso en witte verf. Daarna heb ik door middel van decoupage een servet met een hartjes print hierop gelijmd. Voeg wat leuke decoraties toe en lijm tot slot de blikjes aan elkaar. First I painted the cans with gesso and white paint. Then I glued on napkins with an heart image. Add some embellishments you like and then glue the cans together.  Heel gemakkelijk om te maken en heel leuk om cadeau te doen. Very easy to create and it makes a very cute, personalised present. Thank you for visiting my blog! 

Altered clock vintage

Al heel lang wilde ik iets speciaals doen met een bijzondere foto. Toen mijn dochter een gigantische wekker op de kop heeft weten te tikken in een supermarkt bij haar in de buurt, wist ik meteen wat ik hiermee wilde doen. For a long time I had a plan to do something special with an old picture. Then my daughter came home with a huge alarm clock and I instantly knew what I wanted to do with that. Mijn man heeft de plastic voorplaat eruit gesloopt en de wijzers en cijfers verwijderd. Daarna ben ik gewoon maar begonnen. De hele wekker is bewerkt met gesso en tule en hierop heb ik distress inkt aangebracht om het een vintage look te geven. My husband removed the plastic that was in the front and the hands of the clock. Then I just started to work with the clock. Every piece of the clock is layered with gesso and tulle and I put some distress ink on it to give it a vintage look. De oude wijzerplaat is bedekt met kant en hierop heb ik de foto geplakt. Daarna heb ik