Doorgaan naar hoofdcontent

Pink Ribbon scarf

Oktober is de maand van de borstkanker. Op 2 oktober 2009 werd bij mij borstkanker ontdekt. Dat was het begin van een intensief en zwaar jaar, zowel lichamelijk als geestelijk. Zes jaar later ben ik nog steeds borstkankervrij.

October is the breastcancer month. At October 2nd 2009 I was diagnosted with breastcancer. That was the start of an intensive and difficult year, both physically and mentally. Six years later I am still free of breastcancer, I am a breastcancer survivor.

In 2011 heb ik de Nijmeegse Vierdaagse gelopen, 4 dagen elke dag 40 km. 
Maandenlang heb ik getraind en vele kilometers gelopen om dit evenement te kunnen volbrengen. Het urenlang oefenen om kilometers te kunnen volhouden, was voor mij de manier om de borstkankerperiode een plek te geven en de draad van mijn leven weer op te pakken. Ik heb de tocht opgedragen aan een vriendin die overleden is aan borstkanker en aan een collega die net als ik de borstkanker overleefde.
Tegelijkertijd heb ik een sponsoractie opgezet om de Stichting Pink Ribbon te ondersteunen. De ondersteuning en medeleven van de mensen om me heen was overweldigend.

In 2011 I walked the 'Walk of the World', 4 days in a row, every day 40 km.
I trained for months and I walked many miles in order to accomplish this event. The hours of walking, was my way of dealing with all the emotions of my breastcancer period and picking up daily live again. I dedicated the Walk to a friend who died of breastcancer and to a colleague who, just like me, survived. 
At the same time I organised a fundraise for the Foundation Pink Ribbon. The support and compassion of the people around me was overwhelming.

Elk jaar ontwerpt Pink Ribbon een armband en deze is verkrijgbaar in oktober. Op het internet vond ik echter een tutorial over hoe een Pink Ribbon sjaal te haken. Het leek me leuk om deze te maken. Haken is niet echt mijn ding, maar het is gelukt!

Every year the Pink Ribbon designs a bracelet and the bracelet is availabe in October.
On the internet I found a tutorial about how to crochet a Pink Ribbon scarf. To crochet something is not really my cup of tea, but I made one!



Het is een sjaal waarin het logo van Pink Ribbon in verwerkt is. 
In the scrarf you can see the logo of Pink Ribbon. 

Dit is de link voor de tutorial, Het is even een kwestie van kopiëren en plakken.
This is the link for the tutorial. You have to copy and paste.


http://blog.thebreastcancersite.com/awarenessribbonscarfcrochet/?utm_source=bcs-sfight&utm_medium=social-fb&utm_term=082015&utm_content=link&utm_campaign=awarenessribbonscarfcrochet&origin=


Ik hoop dat de dag komt dat kanker altijd te genezen is!
I hope the day may come that cancer can be cured every time!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Gehaakte omslagdoek/stola

Bezig zijn met een haakwerkje is voor mij pure ontspanning. Ik kan er uren mee bezig zijn. Opgekruld in een lekkere stoel of met dit mooie weer lekker buiten in de tuin....heerlijk. En om de uitdaging erin te houden, probeer ik iedere keer een nieuw patroontje of een nieuwe steek uit. Dit keer heb ik een omslagdoek gehaakt in de z.g. ananassteek. Het was even goed opletten in het begin maar na een paar keer het patroon helemaal gehaakt te hebben, ging het eigenlijk vanzelf. Dit is het resultaat! Het was even improviseren om een goede achtergrond voor de foto te creëren, maar zo is de omslagdoek goed te zien. Het oorspronkelijke patroon was met franjes eraan, maar dat is persoonlijk niet zo mijn ding. De omslagdoek is gehaakt inclusief een randje en dit heb ik zo gelaten. En dit is de steek uitvergroot. Wil je ook dit patroontje eens proberen? Dit is de link naar de tutorial die ik gevolgd heb. Een hele duidelijke uitleg waarbij je de eerste toeren kun

Altered can: deskorganizer

Met een aantal blikjes in verschillende maten kun je een hele leuke deskorganizer maken. With several cans in different sizes you can create a very cute deskorganizer. De blikjes zijn eerst door mij geverfd met gesso en witte verf. Daarna heb ik door middel van decoupage een servet met een hartjes print hierop gelijmd. Voeg wat leuke decoraties toe en lijm tot slot de blikjes aan elkaar. First I painted the cans with gesso and white paint. Then I glued on napkins with an heart image. Add some embellishments you like and then glue the cans together.  Heel gemakkelijk om te maken en heel leuk om cadeau te doen. Very easy to create and it makes a very cute, personalised present. Thank you for visiting my blog! 

Altered clock vintage

Al heel lang wilde ik iets speciaals doen met een bijzondere foto. Toen mijn dochter een gigantische wekker op de kop heeft weten te tikken in een supermarkt bij haar in de buurt, wist ik meteen wat ik hiermee wilde doen. For a long time I had a plan to do something special with an old picture. Then my daughter came home with a huge alarm clock and I instantly knew what I wanted to do with that. Mijn man heeft de plastic voorplaat eruit gesloopt en de wijzers en cijfers verwijderd. Daarna ben ik gewoon maar begonnen. De hele wekker is bewerkt met gesso en tule en hierop heb ik distress inkt aangebracht om het een vintage look te geven. My husband removed the plastic that was in the front and the hands of the clock. Then I just started to work with the clock. Every piece of the clock is layered with gesso and tulle and I put some distress ink on it to give it a vintage look. De oude wijzerplaat is bedekt met kant en hierop heb ik de foto geplakt. Daarna heb ik