Doorgaan naar hoofdcontent

Altered clock vintage

Al heel lang wilde ik iets speciaals doen met een bijzondere foto.
Toen mijn dochter een gigantische wekker op de kop heeft weten te tikken in een supermarkt bij haar in de buurt, wist ik meteen wat ik hiermee wilde doen.

For a long time I had a plan to do something special with an old picture. Then my daughter came home with a huge alarm clock and I instantly knew what I wanted to do with that.


Mijn man heeft de plastic voorplaat eruit gesloopt en de wijzers en cijfers verwijderd. Daarna ben ik gewoon maar begonnen.
De hele wekker is bewerkt met gesso en tule en hierop heb ik distress inkt aangebracht om het een vintage look te geven.

My husband removed the plastic that was in the front and the hands of the clock. Then I just started to work with the clock.
Every piece of the clock is layered with gesso and tulle and I put some distress ink on it to give it a vintage look.


De oude wijzerplaat is bedekt met kant en hierop heb ik de foto geplakt. Daarna heb ik het geheel gedecoreerd met bloemen, kaasdoek en kralen. Met de kralen van mijn dochter heb ik een mooie stickpin gemaakt en deze in de bloementoef gestoken.

The dial is covered with lace and on top of this I put the photo.
Then I started the decorating with flowers, cheese cloth and beads.
My daughter had some beautiful beads for a stickpin which I put along with the flowers.



Ik ben tevreden over het eindresultaat.
De wekker heeft een speciaal plaatsje in onze woonkamer.

I am really happy with the result.
The clock has now a special place in our living room.


And the handsome couple on the picture are my parents....




Reacties

Populaire posts van deze blog

Gehaakte omslagdoek/stola

Bezig zijn met een haakwerkje is voor mij pure ontspanning. Ik kan er uren mee bezig zijn. Opgekruld in een lekkere stoel of met dit mooie weer lekker buiten in de tuin....heerlijk. En om de uitdaging erin te houden, probeer ik iedere keer een nieuw patroontje of een nieuwe steek uit. Dit keer heb ik een omslagdoek gehaakt in de z.g. ananassteek. Het was even goed opletten in het begin maar na een paar keer het patroon helemaal gehaakt te hebben, ging het eigenlijk vanzelf. Dit is het resultaat! Het was even improviseren om een goede achtergrond voor de foto te creƫren, maar zo is de omslagdoek goed te zien. Het oorspronkelijke patroon was met franjes eraan, maar dat is persoonlijk niet zo mijn ding. De omslagdoek is gehaakt inclusief een randje en dit heb ik zo gelaten. En dit is de steek uitvergroot. Wil je ook dit patroontje eens proberen? Dit is de link naar de tutorial die ik gevolgd heb. Een hele duidelijke uitleg waarbij je de eerste toeren kun

Altered can: deskorganizer

Met een aantal blikjes in verschillende maten kun je een hele leuke deskorganizer maken. With several cans in different sizes you can create a very cute deskorganizer. De blikjes zijn eerst door mij geverfd met gesso en witte verf. Daarna heb ik door middel van decoupage een servet met een hartjes print hierop gelijmd. Voeg wat leuke decoraties toe en lijm tot slot de blikjes aan elkaar. First I painted the cans with gesso and white paint. Then I glued on napkins with an heart image. Add some embellishments you like and then glue the cans together.  Heel gemakkelijk om te maken en heel leuk om cadeau te doen. Very easy to create and it makes a very cute, personalised present. Thank you for visiting my blog!